benkes

Alla inlägg under december 2012

Av Benke - 17 december 2012 10:39

Allt är så förbannat enformigt.


Jobbar som en galning på alla olika tider, drömmer om en lugn helg hemma under hela veckan. Sen när den väl kommer så står jag ändå där på Ferrum, full som ett ägg och oftast uttråkad. Sjukt längesedan som jag faktiskt hade roligt på krogen. Hemmafesterna eller "förfesterna" brukar oftast toppa krogen 10/10.

Så varför går man dit?

Oftast har man väl en dum idé att "om förfesten är rolig måste ju krogen och allt folk vara ännu bättre"

Herre satan att man aldrig lär sig.

Krogen är fan sämst.

Först får du komma in och kolla efter folk du känner, och då hittar du kanske en av tio i folkmassan.

Sen ska det köpas öl, då får du stå i kö i drygt en halvtimma. För en jävla öl.

Sen ska det dansas, på ett fullpackat dansgolv, med fullpackade människor och apdålig musik. 

Och så börjar klockan närma sig tre och du ska hem, vilket betyder att du får stå och köa i garderoben för att få ut din jacka.

Det här är en standard kväll på krogen.


Jag är så leds på den här stan, alla idioter och mig själv här.

Jag vill bort, träffa folk som har någonting innanför pannbenet och må bättre.

Se så att det faktiskt finns "riktiga" människor där ute.

Har dock börjat tvivla på det sistnämnda.


Ett nytt jobb vore inte helt fel heller.

Men den punkten kan jag nog lämna utanför det här inlägget.

Stupid omsorg.


Känner mig så förbannat obrydd, kall.

Bitter

Arg

Uttråkad.


Någonting måste nog hända, innan jag går berserk.


Ovido - Quiz & Flashcards