benkes

Alla inlägg under december 2010

Av Benke - 31 december 2010 04:09

I mitt sista ögonblick tänker jag skriva om hur jag förändrats som person under årets gång.


När januari 2010 började var jag ett vrak. Jag mådde verkligen inte bra. Som jag beskrev det då:

" Det känns som om jag är inlåst i en glasbubbla. Bortkopplad från omvärlden, går jag omkring och betraktar den i tystnad"


Men månaderna gick och jag började hitta mig själv igen. Känna mig stark, känna att jag levde. Sen tjosan, precis när jag nästan hittat mig själv igen. Då dök han in i mitt liv igen. Kan inte säga att jag inte var lycklig, för det var jag. Fick spendera sex månader utav året med en person som jag då trodde skulle finnas där för alltid.


Men till och med föralltid har ett slut, förr eller senare hittar man fel, man gör misstag och det gick åt helvete helt enkelt.


Men denna gången gick inte jag i bitar. Den välbekanta känslan av ensamhet och hopplöshet fanns där. Men jag visste nu hur jag skulle hantera det. Jag tog mig upp på mina fötter igen.


Denna gången återupptog jag mig själv från vars jag sex månader tidigare hade lämnat mig själv. Men visst, jag är också mänslig. Nog har även jag gjort misstag under tiden som passerat under dessa månader.


Men allt som allt känner jag mig som en starkare person. Jag vet vem jag är nu, jag vet vad jag klarar av. Ensamheten skrämmer mig inte lika mycket längre.


Innerst inne vet jag att jag en dag kommer att hitta någon som vill ha mig för den jag är. En som inte kastar bort allt direkt chansen kommer.

En dag kommer personen jag egentligen förtjänar.


Just nu är jag sugen på livet jag har framför mig. Jag vill testa mina vingar och se hur långt jag kommer.


2011 här kommer jag.

Av Benke - 31 december 2010 03:55

Inför året 2011 har jag lovat mig själv att jag ska klara av dessa  saker:


  • Våga mer
  • Inte vänta på att saker och ting ska komma till mig
  • Ta skolarbetet mer seriöst
  • Försöka att få ett jobb, need cash!
  • Tatuera mig
  • Resa
  • Försöka komma igång med någon slags träning. (Nä, inga jävla promenader mamma...)


Av Benke - 30 december 2010 04:58

Hur har året 2010 varit för dig? Helt och hållet upp och ned. Både bra och dåligt helt enkelt.
Bättre än förra året? Njae, det tycker jag inte
Har du träffat några nya vänner? Jajemen
Någonting du aldrig kommer glömma från 2010? Nyår 09-10, Kirunafestivalen, Sonisphere, artonårsdagen och en massa sånt kul!
Har du flyttat under år 2010?  Tyvärr inte
Har du hittat en ny låt som du älskar? Massor
Har du kysst en främling? Faktiskt, ja


KÄRLEK
Hur har din kärlek varit 2010?
Helt varierande, för det mesta, dålig.
Har du varit kär? Mjao
Har du sagt jag älskar dig till någon? Ja
Har någon sagt jag älskar dig till dig? Jao
Har du haft ett hemligt förhållande? Inte ett enda

SORG&HÄMND
Har någon i din närhet tagit självmord? 
Kanske inte i min närhet..
Har någon i din släkt avlidit? Nope
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? Haha nä, inte seriöst i alla fall... Okej, en gång, eller två
Har du varit i slagsmål? Nej

PERSONLIGT
Har du gjort någonting du ångrar?
Minst sagt
Har du skämt ut dig? Självklart, ta bara den underbara självklippta luggen jag gick runt med, haha.
Har du ljugit för en vän? Tror nog inte det
Har du varit ute en hel natt? Jajemen
Har du blivit tagen av polisen? Nope
Har du sovit i samma säng med någon av samma kön? Nope


SKOLAN&FRITIDEN
Vilken skola går du på?
Hjalmarlundbhomsskolan
Har någon varit elak mot dig i skolan? Haha ja! Lars den jäveln :D
Hatar du någon i din skola?  Nope
Har du haft alla rätt på ett prov? Nä, men det har varit jävligt nära
Har du förlorat en vän? Inte direkt förlorat, men tappat kontakten lite
Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? Nope
Har du gått bakom ryggen på en vän? Nej
Har du ljugit för en bästavän? Nej
Har du många killkompisar? Mjao


FEM SKULLE:
Skulle du vilja vara längre?
Mjaah, ett par centimetrar till hade ju inte skadat
Skulle du vilja väga mer? Usch nej
Skulle du bli arg om din pojkvän gjorde slut om du har/hade någon? -
Skulle du vilja ha sex med en kändis?
Skulle du vilja dricka dig full nu? Haha inte nu på sekunden kanske, vi spar det till fredagen tror jag.


FEMTON HAR:
Har du någonsin ljugit för dina föräldrar?
Det kan nog ha hänt.
Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? Har ingen aning
Har du ett syskon? Jajemen
Har du varit full den här månaden? Ett par gånger jo
Har dina föräldrar ljugit för dig? Det har jag ingen aning om
Har du redan tröttnat på dom här frågorna? Nä, men jag börjar tröttna på att aldrig bli trött, haha.
Har du borstat tänderna den senaste timmen? Jao
Har du pussat någon som är fyra år äldre? Har faktiskt ingen aning, se ovastående frågor
Har du haft sex med någon som är fyra år äldre? Det däremot har jag inte
Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? Nope
Har du funderat på hur det skulle vara att testa droger? Mjao, men vem har inte?
Har du ljugit på någon fråga än då? Nope


NITTON VEM:
Vem är din bäste vän?
Inte vem, vilka heter det ju!
Vem älskar du? Mina übervänner och familjen ofc
Vem vill du bli full med? Elin eller Malin, eller båda två samtidigt x)
Vem är den bästa artisten? Orka välja (kuktext)
Vem pratade du senast i telefon med? Säkert Elin eller Malin
Vem har du en liten crush i? Det ni xD
Vem är snyggast i världen? Haha, bra fråga.
Vem skulle du ge en miljon till om du var tvungen att ge bort det? Vemfan ger bort pengar?
Vem är snällast i världen? Har ingen aning, alla är olika snäll på sitt eget sätt
Vem vill du prata med? Vem som helst som har en PS2a för tillfället
Vem sov du med senast? hmmmm... xD

Vem såg du full senast? Typ, Malin den alkisen, haha 

Vem vet allt om dig? Ingen vet allt, men mest är väl typ Elin, och kanske lite Malin
Vem kysste du senast? hihi
Vem kramade du senast? hihi
Vem kan berätta allt för dig? Den som nu känner att de kan lita på mig
Vem kan du berätta allt för? Troligtvis svaren på ovanstående fråga

ANNAT:
Vad blir ditt namn baklänges?
Annah - tråkiga namnet man har
Har du gjort en snöängel i år? Tyvärr inte, ska nog göra en imorgon natt på hemvägen tror jag, haha.
Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus? Har aldrig varit inlagd. Men i år har jag kanske spenderat totalt 6-7 timmar på sjukhuset.
Har en dröm gått i uppfyllelse? Njae, det kan jag nog inte säga
Tycker du att sengångare är söta? Haha nä
Har du någon gång testat karate? Kanske hemma med min bror xD
Första sporten du gick på? Handboll
Minimorötter eller pommes frites? Morötter.....NÄ Pommes Fritzl :D
Vad längtar du mest till just nu? Nyår
Hur gammal har du tänkt bli? Så gammal jag kan
Har du haft vattkoppor? Jajamen
Vad drömde du inatt? Ingenting, med tanke på att jag inte somnat föränn imorse... haha
Vilken tv-serie är bäst? Huff, finns sååå många bra ju...
Vad åt du senast? Morsans hopkok av den resterande julmaten
Vad är du mest rädd för i hela världen? Spindlar och andra hemska saker med tretusen ben
Läser du på baksidan av mjölkpaketen? Händer lite då och då
Vad har du för färg på ditt påslakan? Blå och gul, pokemonlakan med pikachu på :D
Bikini eller baddräkt? Bikini
Snyggaste läraren? Snygga lärare? Sånt existerar inte
Är du mörkrädd? Nope, mörker är awesome
Har du någon gång haft på dig ett par trosor? Haha, antagligen med tanke på att jag är kvinna.... oftast
Riktig gran eller plastgran? Plastgran såklart, rikiga har kryp med sig
Tänt eller släckt när du ska sova? Släckt ofc
Godaste drickan till frukosten? Kaffe och/eller juice
Har du spelat tjej i en teater? Antagligen, på BF har vi alltid sånt shit. Även om jag de senaste gångerna vägrat, haha.
Duscha eller bada? Duscha.
Har du gråtit i skolan nån gång? Nope
Hur tar du dig till jobbet? - har inget jobb, men till skolan tar jag bussen
Sjunger du på toa? Haha det händer faktiskt
Vilken färg har din jacka? Svart
Använder du långkallingar? Haha mjao, är det riktigt kallt så åker de på
Är du höjdrädd? Lite
Vilket land vill du åka till? Alla möjliga, Japan, Tyskland, USA bland annat .
Vad var det senaste som fick dig att skratta? Frugans svar på Gayfrågan xD
Vad ska du göra NU?Duscha, hitta kläder till imorgon och sen hitta någon som vill leka med mig och har en ps2a haha.
Pratar du fortfarande med personen du kysste senast? Mjao
Har du sett din bästa vän gråta? Jodå, det tror jag nog
Vilka vitaminer åt du när du va liten? Ska jag veta det?
Har du fått någon komplimang idag? Räknas "du är ju trög" som en komplimang?
Har du varit med i en rättegång? Nope
Är du polare med grannarna? Nä, tyvärr inte
Vilka språk talar din mamma? Svenska och kanske lite knacklig engelska
Vilka länder har du bott i? Sverige.
Senaste piercingen? Örat
När åkte du bil i mer än 15 minuter senast? Har ingen aning
Gay? Haha nä, men det händer ju att man blir lite när man fått i sig ett par öl..
Har du däckat/spytt för att du druckit? Haha jajemen
Har du täckt någons hus med toalettpapper? Nä, måste fan göra den en vacker dag
Suger det här? Njae, det fungerar som tidsfördriv
Har du varit på stranden? Jao
Har du haft en stalker? Haha nä
Minns du din/dina musiklärares namn? Har haft så många, men ett par stycken kommer man allt ihåg.
Hur bra är din syn? Über, enligt tanten som kollade den på körskolan i alla fall
Har du varit på ett party? Haha massor
Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar? ....Usch nej, fan heller
Har du varit utomlands? Hmmm... Har varit till Norge
Vilket är de bästa bröllopet du vart på? Har aldrig varit på ett
Var är dina syskon just nu? Han är nog på sitt rum och tråkar
Vad var den senaste drömmen du minns? Har ingen aning
Vilken tid gick du upp i morse? Halv tre på eftermiddan..
Vad ska du göra i helgen? Nyår imorgon, så party i guess
Vad står det i det fjärde smset i din inkorg? Bra fråga, från Malin är det i alla fall
När var du riktigt sjuk senast? Någon gång i oktober var det
Vem är den senaste kändisen du tog på? ...Brukar inte ta på kändisar så ofta
Vad finns i din bakficka? Har inga bakfickor på mina mjukisbyxor tyvärr
Har du färglinser? Nej, men har haft ett par lila, som såg gråa ut när man hade dem i
Vad gjorde du kl 2 inatt? Spelade PoP
Vad är det första du gör på morgonen? Kollar klockan, sen mobilen
Vad ska du göra efter det här? Kolla om jag har några bilder jag kan slänga in till inlägget, sen duscha


Årets bästa grupp: Har ingen aning
Årets bästa kvinnliga soloartist:
Årets bästa manliga solo artist:
Årets låt:  Åh, sluta få mig att välja mellan dem!
Årets bästa dryck: Kaffe, cola och cosmopolitan
Årets bästa godis: Är ingen godismänniska, så blir det något blir det choklad
Årets äckel: Öööhm?
Årets snyggaste kille: Världen är full av snygga män  
Årets snyggaste tjej: samma sak här, haha
Årets bästa konsert: Iron Maiden, Sonispherefestivalen 
Årets kram: Hmmmm
Årets sötaste: Det vette fan
Årets tidning: Annonsbladet som kvinnan sa, bara för att se kroginträdet och lunchlistan
Årets bus: Haha alldeles för många
Årets klantigaste: Gå in i dörrar, stolpar osv kanske?
Årets godaste mat: Sushi, helt klart.
Årets frisyr: Samma som alltid, med ett par färgbyten då och då
Årets födelsedag: Min den första oktober såklart
Årets resa: Stockholm i augusit
Årets fest: Haha, har varit på alldeles för många
Årets person/personer: Elin, Malin och massor med andra
Årets film:  Eclipse, Harry potter, Sex and the city, Shutter island, Inception, och många fler
Årets bok: House of nightserien och Undeadböckerna  
Årets TV-serie: Vi säger true blood och Dexter 
Årets kyss: Vi säger alla
Årets ord: Har nog varit "Quod me nutrit me destruit" även om det är jäkligt emo 
Årets skämt: Haha, har varit för många. Men "hur ska du kunna sjunga med bara en tumme" när Malin hade skadat handen satt rätt fint.
Årets läskigaste: Inte mycket som varit speciellt läskigt i år.
Årets tråkigaste: Allt shit som hänt. Ingenting jag tänker skriva här.
Årets roligaste: Sommaren 2010 var nog det bästa utav hela året.


Istället för att lägga in bilder från hela året väljer jag att lägga upp höjdpunkter istället.


  Kirunafestivalen var tre dagars röjjande


  Sonisphere var en härlig, men blöt historia


  Jag har bytt hårfärger som en annan byter underkläder


  Jag fyllde arton


 

Men sen får vi ju inte glömma de minnesvärda partykvällarna man har haft. Artonårsfester, halloween, fest på slump och massor av sådant :D


Finns egentligen så mycket mer jag kan lägga upp, men jag har inte tillräckligt med bra bilder till det.


Året 2010 har varit en virvelvind. Allt från bra och dåligt har hänt. Men det bra väger lätt över det dåliga. Alla fester,alla härliga kvällar med vänner och allt roligt som har hänt kommer man alltid att minnas.

Imorgon startar nedräkningen till det nya året. Allt vi kan göra är att se framåt och hoppas att det kommande året ger nya roliga minnen som man aldrig glömmer.


Av Benke - 29 december 2010 04:11

Fler PoP (Prince of persia) spel.

The two thrones är snart slut :(

Jag hatar att inte ha nästa spel framför mig direkt det föregående är slut!


(Orkar inte skriva någonting dramatiskt idag. Blir mer uppdateringar imorgon)


 

Av Benke - 28 december 2010 02:24

Alltså, jag vet inte riktigt om jag har en favoritplats. Men jag har många platser jag trivs på.


Till exempel är Västerås en utav dessa platser. Speciellt under sommaren. Då har Västerås allt jag vill ha. De har värme, affärer och självklart underbara människor. Satsar på att få åka dit under sportlovet för att träffa dem alla igen. Speciellt Johannah, henne saknar jag nog mest.

"storasystern" som det brukar låta om jag snackar med henne under en fyllekväll, haha.

Men man kan nästan räkna henne som det, enligt mig åtminstone.

Kan känna igen så mycket av mig själv i henne ibland.

ALLTSÅ NÄE, NU KOMMER JAG FAN DIT.

....Jag vet att ni vill ha mig dit, punkt slut.


Slänger in en randombild från det senaste besöket i Västerås. När två smartskallar fick för sig att "jaaa, fan vad roligt att bada..." haha :D


 

Av Benke - 27 december 2010 04:28

Ska jag vaka eller inte?


Fördelar:


Lyckas jag vända dygnet sover jag inte bort hela lovet

Övertrötthet är kul

Amnesia måste vara skitkul att spela när man är övertrött

Jag har ingenting bättre för mig ändå



Nackdelar:

Man är halvdöd de sista timmarna innan man somnar

Morsan blir sur på mig

Man är ett helvete för alla omkring en


Slusats: Jag vakar om jag lyckas övertala frugan att vaka.


Så slänger vi in en randombild för att göra det hela så mycket bättre :D


 

Av Benke - 27 december 2010 01:31

Awsomeness, trodde jag skulle dö när jag såg detta, hahaha.


<3


 

Av Benke - 26 december 2010 22:50


Har precis läst ut en superbra bok som jag vill berätta lite om.


Som rubriken lyder heter då boken Blood and chocolate och är skriven utav Annette Curtis Klause.

Boken handlar om en till synes vanlig tjej vid namnet Vivian. Hon lever i en liten stad med sin mamma, och har de vanliga tonårsproblemen som alla har. Men, vad ingen utanför hennes närmaste vet, är att hon och hennes familj är varulvar. Eller Loups-garoux, som det egentligen heter.

Allt som vi människor hittat på om varulvar stämmer inte. De förändras inte bara när månen kommer fram och de är inte blodtörstiga monster som i sagorna. Istället kan de förändras när de själva väljer detta.

Vivan älskar sitt hemliga jag och skulle aldrig välja att inte vara den hon är. Men hon känner att någonting saknas. Hon har inga vänner utanför sin familj, och hon har aldrig upplevt riktig kärlek. En dag publicieras en utav hennes målningar i en tidning, och bredvid denna målning finns det även en dikt. En dikt som verkar ha varit menad att hitta henne. Hon facineras utav texten och bestämmer sig för att söka upp den unga skribenten. Då finner hon Aiden. En mänsklig pojke med ett stort intresse för det okända. Kan han vara den rätta för henne, skulle han klara av att hålla hennes hemliga liv hemligt?


" Hennes skratt övergick till ett stönande läte när den första vågen for igenom skelettet. Hon spände sina lår och magmuskler för att skynda på förvandligen och grep efter nattluften som efter en älskare medan fingrarna blev längre och klorna växte ut. Hennes blod sjöd som av åtrtå. Natt, tänkte hon, ljuva natt. Luften dröp av eggande dofter av kanin, fuktig jord och urin.

Huden på hennes armar bubblade och benen böjdes till en ny form. hon vek sig dubbel när musklerna i hennes bål krampade och sedan grimaserade hon när tänderna blev vassare och käken förlängdes. Hon kände ett ögonblicks smärta när ryggraden krasade till och så kom den ljuvliga befrielsen.

Hon var en mycket större varelse än en vanlig varg. Hennes tår och ben var för långa, ögonen för stora och i hennes ögon barann eldar"


Jag tyckte att boken var riktgt bra. Kunde knappt släppa den ur mina händer när jag väl hade börjat läsa. Såååå..... läs den förfan!

Haha.


 

Ovido - Quiz & Flashcards