benkes

Alla inlägg under oktober 2010

Av Benke - 27 oktober 2010 10:35

Jag älskar på min filofaxgrej. Nu kan man verkligen hålla koll på planerna och allt annat som måste göras i framtiden. Tack på mamsen helt enkelt.


Sitter och nöter lite projektarbete i biblioteket med Malin. Det här blir som vanligt ett sånt där onödigt inlägg om ingenting.

Jag har ju tydligen också bestämt mig för att gå ut mina skor tills lördagen. Klockan är halv elva och jag har redan börjat få ont i fötterna. det här kommer inte sluta bra.

Det kommer ju inte heller projektet of doom göra. Skriver för tillfället ut hundra enkäter till lärarna som de ska få plågas med att fylla i. Voi alltså.


Helgen närmar ju sig åtminstone

Av Benke - 24 oktober 2010 23:23

Ja, det är faktiskt så det känns nu för tiden. Jag orkar inte tänka eller planera längre fram än en vecka. För jag vet aldrig vad som händer veckan efteråt. Det är för mycket som händer just nu, skola, privat, kompisar, damp blablabla. Men ni fattar?

Jag går sista året och allt är stressigt. För samtidigt som jag ska ha orken till att fixa skolan och få betyg efter mina egna krav, vilket är VGn eller MVGn och Vgn är knappt godkända i mina ögon. Så ska jag hinna med att ha ett socialt liv, jag ska hinna hjälpa kompisar och jag ska hinna med att kontrollera allt som snurrar runt i mitt huvud dagligen.

Men, från och med i morgon ska jag rycka upp mig. Förra veckan har varit rent ut sagt åt helvete. Har försovit mig och jag har skolkat. Frågar någon varför kan jag ju svara med att jag för tillfället är så stressad att jag har problem med att slappna av när jag ska sova.

Från och med i morgon ska jag sköta mig igen.

Av Benke - 23 oktober 2010 15:09


 

  Frugan skickar bilder från ett annat liv. Kände att man kanske skulle ta och dela med sig utan dem ^___^


    

                      


    


För er säger kanske bilderna ingenting, men för mig är dessa bilder faktiskt delar av min uppväxt och innehåller många roliga minnen!


Av Benke - 21 oktober 2010 14:59

Sitter hos Malin och hon är bara helt skogstokig. Alkoholproblem är tydligen vad hon lider utav. Själv är jag skitrött och bara allmänt stressad. Har varit på Högga idag och delat ut lite mer enkäter åt snorungarna, brorsan såg inte så glad ut när jag kom dit och våldgästade.

Sen har jag egentligen inte gjort mycket mer. Lagt in dumma kommentarer på slump och varit allmänt övertrött.


Frågade bland annat Carro om Maud Olofsson gått förbi i rasthallen. Jag menade hallsensen, eller vafan hon nu heter.


"min syster är konstig och sitter på golvet och staplar upp en massa öl"
"och så kan du ju tillägga att hon är skitnöjd"
"och tydligen är hon skitnödig"
"SKITNÖJD sa jag ju"

- Fanny Eliasson är en fiffig tjejj alltså

Av Benke - 20 oktober 2010 21:55

Blev för lat för att skriva någonting intressant så..


Vilket namn står det på ditt födelsebevis: Hanna Marianne Kardefelt x)
Alias: Benke/Bänkääh,Benksh osv..
Bostad: Hus
Antal ljus på din senaste tårta: Inga ljus, men borde ha varit arton stycken
Stjärntecken: Våg
Längd: 163 cm
Hårfärg: rödbruntish
Piercing: bara i hela öronen
Tatuering(ar): - Är på g
Husdjur: Jag har en lillebror?
Hur många syskon har du: Ett men det känns som tio
Avskyr: Allt möjligt, falskhet är ju ett att börja med
Tycker om: Folk och musik?
Ditt bästa minne: Har för många att välja på
Ditt sämsta minne: Samma sak här
Pinsammaste du gjort: haha, idag eller? xD
Din bästa sida: Humorn kanske?
Din sämsta sida:  Att jag pratar utan att tänka kanske?
Största svaghet: jadu?
Beskriv dig själv: Haha, usch vad jobbigt. Kan ingen göra det åt mig?
Komplex: hm, finns en hög, men fultänderna kanske?
Fobi: Spindlar och annat som är litet och lömskt med fler än två ben?
Lyckotal: har faktiskt inget, men måste jag välja är det 13
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Vad finns i fickorna: inget, lite svårt när man bara har leggins på sig xD
Bästa personen du vet:   Jag vet flera!
Drömyrke: Alltså jag är helt lost på det där. Men svenska/engelska-lärare?
Dröm: Hmm?
Det första du tittar på hos killar:  Alltså utseendet är det väl? Sen konstigt nog händerna
Intressen: En hel del, rita, fota, sjunga, skriva osv
Favoritgodis: mjeh, är inget stort fan av godis faktiskt
Är det nåt du absolut inte äter: Jag provar nog det mesta, men typ falukorv
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok: lätt 1800tal osv
Sommarplaner: Ptja, festivaler? :D
Hur många kuddar sover du med: Tre
Spelar du nåt instrument: Nåpe
Morgon- eller nattmänniska: Nattuggla
Sparare eller slösare: lite både och
Bästa film: Orka välja
Kommer du ihåg din första kärlek: tyvärr ja
Har du några homosexuella vänner: Jadå.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Rätt så
Bio eller promenad: beror helt på hur mitt humör är.
Är du kittlig: mjeh
Snarkar du: Vet inte, gör jag?
Rädd för insekter: Haha minst sagt!
Chips, morötter eller godis: hm, olika beroende på vad jag känner för
Pizza eller hamburgare: samma här
Skriver du dagbok: faktiskt ja
Stökigt eller välstädat: haha oftast är det stökig
Vilket gymnasieprogram går/gick du:  Barn och fritids
Vad gör du om du får hicka: försöker hålla andan och håller tummarna på att det funkar
Kaffe, the eller inget: kaffe, fast jag är sugen på te nu
Vilken svordom använder du mest: Fitta/kuk/hora typ (ja jag är grov i språket)
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Hm, beror på
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: jodå
När var senast någon stötte på dig: Fredags tror jag väl?
Kan du vissla: faktiskt inte
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: självklart
Är du blyg inför det motsatta könet:haha nej
När flög du senast: Augusti
Pratar du några andra språk: Engelska
Har du gråtit offentligt: haha, fyllor <3
Har du en stationär dator eller en laptop: stationär
Vad har du med dig in på bion: Cola!
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner: humor, ska man orka med mig ska man kunna tolerera en hel del x)
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Beror på, fyra brukar vara minimum. Men ska jag funka på riktigt så kanske tio xD
Äter du frukost dagligen:
Vilken är din favoritfrukt: öh, vindruvor kanske?
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik: tyvärr ja
Hur valde dina föräldrar ditt namn: bra fråga?
Vilka kändisar har du blivit jämförd med: Kat Von D bland annat konstigt nog
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: hahaha verkligen inte
Senaste sjukhusvistelse: Förra veckan var jag in en snabbis
Är du dömd för något brott: nope
Vad fascinerar dig hos andra människor: kroppsspråk är en sak faktiskt
Hur tror du att folk som ser dig på stan uppfattar dig: vet inte, har fått höra "sur, arg" av nybekanta
Något du gör innan du går och lägger dig: Borstar väl tänderna?

Av Benke - 20 oktober 2010 00:28

Är det bara jag som har dagar då ingenting fungerar som det ska?

Dagar då huvudet känns överfullt av tankar, händelser och ord?

Idag är en sådan dag för mig.

Så det löser jag genom att hitta min ipod, lägga mig ned i sängen och förlora mig själv i böckernas underbara värld.

Kanske det får mig att slappna av lite åtminstone.

Av Benke - 18 oktober 2010 01:05

I'm strong
But I break
I'm stubborn
And I make plenty of mistakes
Yeah I'm hard
And life with me is never easy
To figure out, to love

Av Benke - 17 oktober 2010 14:23

Är helt seg i huvudet och orkar inte fokusera ordentligt idag. Har massor med tankar i huvudet, både bra och dåliga.

Söndagar alltså, för mig räknas de väl som dagen då man går igenom veckans händelser och bestämmer om veckan var bra eller inte.

Jag har nog bestämt mig för att den här veckan var värd.

Även om jag blivit mer förvirrad än vanligt så var den faktiskt bra.


På allt det börjar jag fundera på att faktiskt våga lite för en gångs skull. Strunta i envisheten och kanske ta tag i saker och ting. Låta som en fjortonåring igen och riskera någonting.

Mjeh, det löser sig.

Ovido - Quiz & Flashcards