benkes

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Det kryper i fingrarna

Av Benke - 2 maj 2012 15:20

Ja, jag menar det.


Har snart varit borta från skolans väggar i ett år nu, och satan vad jag suktar efter kurser och ny kunskap.

Jag vill plugga igen,

skola om mig?

Läsa mer kurser (mer intressanta kurser som jag själv får välja)


Sitter och försöker desperat söka runt på bl.a komvux för att hitta någonting som passar mig, men inte heller tar tre år.

Jag vill ha mer behörigheter till jobb, mer valmöjligheter!


Är så sinnessjukt trött på att bara ligga hemma och vänta på vikariat på barnomsorgen. Vill inte få nej till varenda sketet jobb jag söker. Jag vill bara ha ett jobb, men inget jobb vill ha mig. Sitter för tillfället och funderar på varför man ens försökte i skolan? Varför har jag så pass bra betyg när de inte tar mig någonstans? Varför går jag fram och tillbaka till Miroi med ångesten krypande efter mig?Varför känns det som om jag har någon hjärnskada och handikapp som alla förutom jag vet om?


Jag kan inte flytta, tandställningen har mig fastkedjad här i två år framåt. Så det är inte en möjlighet att läsa vidare på högskolenivå, och distans tänker jag inte ens försöka mig på. 

Det enda jag jobb jag har är vikariaten

Miroi....

Det enda jag gör är att ligga hemma och skicka ut meningslösa ansökningar till jobb jag aldrig får, för jag har inte rätt utbildning. Det enda min utbildning duger till är att plugga vidare. Vilket jag inte kan för tillfället.

Varför ska allt vara baserat på sitt kontaktnät? Varför ska alltid hela släkten in på företaget innan de ens försöker se utanför sin lilla låda och anställa någon utomstående?


Ja, jag är matt.


Jag kan inte ens få en praktik, för när de hör miroi antar de att det finns någon "annan" anledning till varför man inte har ett riktigt jobb istället.


Fan ta Kiruna, fan ta kontaktnät, far och flyg någonstans med era jobb som jag inte kan få


Ger upp, kom och skjut mig på bakgården.

 
 
Cilla

Cilla

30 september 2012 19:41

Alltså känner igen mig. Har hur fin fina betyg som helst, men får man nå jobb? Nää. Har fått jobba inom vården hela sommaren/början av hösten men nu vill knappt dem ha mig. Förutom små vik då och då. Känns som att allt man söker får man svar att de har tilldelat tjänsten till någon annan. Alla säger att det finns hur myyyycket jobb som helst i Kiruna. Jo, men inte för vem som helst tydligen.

http://calatalo.blogg.se

Benke

6 oktober 2012 21:42

Nä det är ju tyvärr så. Det enda jobbet som man Kan få utan vidareutbildning är ju oftast inom vård och omsorg. Och där är det oftast vikariat som gäller tills man har byggt upp ett kontaktnät. Jag vikarierade ju i över ett år innan jag fick mitt nuvarande jobb av en slump. Via en kontakt ofc. Och då tog jag ju det mest för att jag var leds på att gå mer eller mindre arbetslös. Vården var ju inte direkt mitt första val på listan direkt. Men ändå hamnade man här.

För att få ett fast jobb direkt här i Kiruna ska du helst ha gått fordons, bygg, el etc. Och då kommer du ju slutligen in på LKAB där ju får arbeta dig upp genom åren.

Den här stan finns bara av en anledning, och det är gruvindustrin och där ligger ju givetvis de framtida jobben.

Men för oss andra som inte vill dit finns det ju inte allt för många val.

.....förutom inom vården då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Benke - 15 juli 2013 01:37

Tvivlar på att någon fortfarande läser "bloggen" min.  Så jag kladdar väl runt här mitt i natten istället. Det blir av någon anledning oftast deprimerande när jag skriver här. Antar att det är då jag oftast blir påmind om att bloggen finns och ...

Av Benke - 17 december 2012 10:39

Allt är så förbannat enformigt.   Jobbar som en galning på alla olika tider, drömmer om en lugn helg hemma under hela veckan. Sen när den väl kommer så står jag ändå där på Ferrum, full som ett ägg och oftast uttråkad. Sjukt längesedan som jag fa...

Av Benke - 22 november 2012 14:39

Har länge funderat på att pierca mig. Ett ställe är jag redan bombsäker på att jag vill göra. Men jag funderar på vart man annars skulle kunna göra en? Min näsa är för stor för en septum...imo i alla fall. En vanlig piercing i näsvingen känns tråkigt...

Av Benke - 12 november 2012 08:05

Klockan är ungefär åtta, har varit vaken i drygt en timma och har onödigt mycket energi. Sitter uppe och söker efter någon slags mirakelkur för att snabbt gå ned i vikt. Vet att jag drömmer lite för mycket och egentligen vet vad jag borde göra. T...

Av Benke - 15 oktober 2012 08:21

Dum tjej ger upp, fy för tequila. Halvt bakis sitter jag på jobbet och undrar vad jag fick för mig? Haha. Gnäll,gnäll,gnäll. Imorgon har jag en hundkurs att släpa med vilddjuren på. Och på onsdag, om nu larziboy kommer ihåg så lär jag häng...

Ovido - Quiz & Flashcards