benkes

Alla inlägg under september 2012

Av Benke - 29 september 2012 08:47

Reflekterar igenom mycket av allt som hänt de senaste åren. Allt som allt inser man väl mer eller mindre att jag är förbannat bra på att sätta krokben för mig själv.


Tror det delvis handlar om kontroll. Jag vill inte släppa taget och låta säker och ting hända utav sig självt.
Jag vill gärna vara den som styr bakom gardinen.


Livet blir mer säkert då. Jag vet vad jag har att förvänta mig och behöver oftast inte oroa mig för att någonting oväntat ska hända.


Men med tiden börjar man ju fundera. Vad händer egentligen om jag tappar taget och tillåter mig själv att släppa kontrollen?
Kommer jag falla eller flyga?


Jag har friheten nu.

Av Benke - 27 september 2012 10:40

Kändes elakt när jag bara la upp bilder på Nemo, så här kommer Nikki också :D


 

Av Benke - 27 september 2012 10:09

Ojoj, vart försvann min lilla knubbiga valp?

Nu har man ju en stor kille med full fart, sen får man ju inte glömma Nikki heller, det andra vilddjuret.

De är ju söta i alla fall......när de sover, haha.


 

Av Benke - 26 september 2012 04:47

Snart går nog ögonen i kors på mig. Nattskift nummer två, och jag är redan slut. Illa illa, förstår inte Hur man pallade tio i rad under sommaren i perioder?
Aja, tur att det är det sista här veckan i alla fall.


Snart har jag åtminstone ledighelg....nästa vecka dock. Men det känns åh så bra, haha. Perfekt till födelsedagsfirandet också. Även om det nu inte blir allt så mycket mer firande än en krogrunda då.



Känner att jag egentligen inte har allt för mycket intressant att säga. Men var ju tvungen att göra någonting för att inte somna, haha.
På fredag Kan jag åtminstone skryta om att jag blir en riktig blondin, det ni!
Ser ju Hur länge jag behåller färgen den här gången då.

Nu blir det mer film, film och film

Av Benke - 23 september 2012 08:14

Fyfan så envis jag är. Men det känns som rätt sak att vara just nu.Sitter på jobbet och klockan är strax efter åtta. Skulle egentligen inte jobba idag, men blev ju såklart utringd ändå. Annars hade jag nog fortfarande legat i sängen och haft en skön och lugn söndag. Fredagen var åtminstone helt okej. Lite upplyftande och välbehövd efter en tung vecka. Det blev en eller två öl på Landströms med trevligt sällskap. rullade hem först vid fyra efter ett misslyckat försök till filmmarathon. hann se en film och sen blev det hemgång för att man var så jäkla trött. Men det brukar man ju bli efter att ha varit vaken i drygt 24h.Lyckades i alla fall gnälla mig igenom hela American pshyco, bra jobbat, haha.Nä, ska väl ta och förbereda mig mentalt inför dagen nu. Ska bli bättre på att uppdatera en vacker dag, bara så att ni vet.

Av Benke - 16 september 2012 17:40

Lögner och svek

Säg en sak och gör en annan

Sista chanserna är brända

Försvunna och bortglömda 


Demonerna visade sig

Visade sina fula huvuden

Slet av masken 

och visade vem det egentligen var


Frågan om vänskap står i brand

det var du som tände elden

men det är jag som fortsätter att hälla bensin

bränner bort alla spår av det som en gång var


Klipper bitar i en gammal bok

ändrar historian tills flera år är försvunna

in i glömskan

glömska är lycklighet


Jag mår bättre nu

Bättre när jag vet att allt är i brand

när alla dörrar är stängda och låsta


lögner kan öppna ögon.



Av Benke - 9 september 2012 23:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards